Bevezető
Kedves Olvasó! A Magyar Alapfokú Művészetpedagógiai Értéktár második kötetében olyan írásokat és esettanulmányokat olvashat, melyek egyrészről a Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége által meghirdetett pályázatra érkeztek, más részük felkérésre...
Improvizált operák gödöllői zeneiskolásokkal
BALI JÁNOS Az alábbiakban a Liszt Ferenc-díjas zeneszerző, zenetudós, pedagógus, karmester, furulyaés fuvolaművész – az A:N:S kórus alapítója és vezetője – rendhagyó zenetörténet–óráin kialakított jó gyakorlatáról szóló összefoglalóját közöljük. 2000...
„Különlegesen különbözők” zenetanulása
DÁVID KRISZTINA Pedagógusként gyakran találkozunk olyan gyerekekkel, akik valami miatt nem férnek bele az „átlagos” kategóriába, akár külsejükkel, akár viselkedésükkel kilógnak a többiek közül. Ez persze nem jelenti azt, hogy...
Táncos alkotói tehetségek azonosítása és gondozása
Koreográfus palántaképző projekt a Vásárhelyi Tehetségpont, Régiós Tehetségdiagnosztikai Központban DEMARCSEK ZSUZSA A Vásárhelyi Tehetségpont Régiós Tehetségdiagnosztikai Központ 2009-ben alakult meg a Vásárhelyi László Alapfokú Művészeti Iskolában. A régiós hatókörrel együtt...
Az Orff-módszer alkalmazása Soltvadkerten
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI, Soltvadkert TANÁR: DR. PETHŐ ISTVÁNNÉ DR. FODOR KATALIN Dr. Fodor Katalin sok-sok éve hívja „örömzenélésre” zeneóvodai foglalkozásain a kisgyerekeket. A zenei „titokfejtés” a...